۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۴۴

رحیمی:

توجه به پدافندغیرعامل موجب تامین امنیت پایدار می شود

توجه به پدافندغیرعامل موجب تامین امنیت پایدار می شود

قزوین- معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: آشنایی با مباحث پدافند غیرعامل و اتخاذ راهکارهای عملی برای مقابله با تهدیدات این حوزه موجب تامین امنیت پایدار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ایوب رحیمی ظهر دوشنبه در کارگاه آموزشی پدافندغیرعامل که با حضور مدیران دستگاههای اجرایی در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شده، اظهارداشت: ایران اسلامی که همواره با دشمنی های مختلف روبروست باید خود را آماده مقابله با این تهدیدها کند تا آسیبهای این حوزه کاهش یابد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین تصریح کرد: بسیاری از کشورها از سالها قبل پدافندغیرعامل را جدی گرفته اند و با شرایطی که امروز در منطقه دیده می شود اهمیت این موضوع دوچندان شده و کشورهایی که در معرض آسیب هستند باید با سرعت و جدیت بیشتری در تقویت سیستم دفاعی خود اقدام کنند.

قزوین

رحیمی یادآورشد: باید زیرساختهای کشور را آماده کنیم و برای حفاظت از شبکه های آب، برق، گاز، مخابرات و رادیویی و تلویزیونی برنامه ریزی مدونی داشته باشیم لذا آشنایی با مباحث مهم این حوزه باید در دستور کار همه مدیران استان قرار گیرد.

جانشین پدافند غیرعامل استان قزوین اظهارداشت: هر مدیری برای دستگاه اجرایی خود باید برنامه ریزی کند و ضمن شناسایی آسیب های مربوط راهکارهای مقابله را نیز یاد بگیرد و به کار بندد.

وی گفت: ایجاد امنیت پایدار با تسلط کامل بر موضوع پدافند غیرعامل محقق می شود و از آنجا که دشمنان برای آسیب رسانده به تاسیسات ونیروی انسانی ما برنامه ریزی کرده اند ما هم باید آماده مقابله با همه نوع تهدیدات سایبری باشیم و جلوی این آسیب ها را بگیریم.

در این دوره چهار روزه مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی، مربیان پدافند غیرعامل، روسای کمیته های تخصصی و کارشناسان دستگاههای اجرایی استان حضور دارند که در کارگاه های آموزشی با مباحث پدافند غیرعامل آشنا می شوند.

مدیریت بحران ناشی ازجنگ و سناریو نویسی،پدافند زیستی، پدافند اقتصادی(اقتصاد مقاومتی)، سازه های امن و مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان، جنگ روانی، رسانه و تهاجم، تهدیدات نیمه سخت و فناوری نوین، تهدیدات و دفاع سایبری، سیاست های کلی نظام و اصول پدافند غیرعامل از دیگر عناوین دوره ها و کارگاه های آموزشی این دوره چهار روزه است.

کد خبر 2504724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha